lördag 28 maj 2011

It's a deal!

God kväller!

Idag har det varit full rulle från morgon till kväll. J1 hade dansuppvisning på stan och trots att mina päron och syrran var där och tittade så ville J2 inte lämna mig då det var dags för uppträdandet. Därför fick jag ha honom på axlarna samtidigt som jag filmade (P kunde inte vara där eftersom han jobbade) och höll undan en stor jäkla banderoll/flagga/grej som envisades med att flaxa rakt framför kameran hela tiden. Mammamultitasking, ett känt begrepp...

Efter fika på stan och inhandling av lördagsgodis var det lunchlagning på schemat, och sedan var det Kalaset som skulle gås på. (Kalaset=områdesfest med happenings och stuff) Sen var ungarna slut som artister och därför hur o-roliga som helst att ha å göra med under kvällen.

Så långt denna dag.


Vad är denna deal jag nämner i rubriken då?

Jo, nu är det så att på tisdagkväll kommer vår TV att gå sönder. Det betyder att den inte kommer fungera på onsdag och en vecka framöver. Inte någon gång under dagtid och inte heller kvällstid då det i vanliga fall ockuperas av mig och P. Inte heller datorerna kommer vara tillgängliga. Jag tänker se till att P's skärm försvinner, samt att min bärbara plockas undan. Nu kommer vi ju inte försvinna för det - jag har jobbdatorn (fast kommer vara ledig dessa dagar utom onsdag 1 juni och tisdag 7 juni) och vi har ju båda två våra mobiltelefoner... Men på det stora hela är det förbud som gäller så länge barnen är vakna.

Varför? Därför! Det är bara för mycket nu. Både P och jag är beroende, och det visste vi ju redan innan vi träffades (och för att göra en lång historia kort så var det på sätt och vis  vi träffades). Vi får väl se hur illa däran vi kommer vara den åttonde juni... Vad tror ni, kommer vi dö om vi måste prata med varandra, spela spel, läsa böcker... Eller finns det kanske till och med en liten chans att vi kan gilla att inte sitta klistrade vid en skärm?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar