måndag 16 maj 2011

Kul på jobbet

Här på bilden ser ni mig och mina två kollegor i arbetslaget. Vi har kul på jobbet!

I torsdags jobbade jag och Peter (han med mössan av post it-lapp som det står Peter på...) länge, och det sista lilla Carina sa innan hon gick hem var: "gör nu inget dumt med min dator!". Peter och jag tittade på varandra. Hur kan man säga så precis innan man går hem?! Nu var vi ju tvingade att utföra illdåd! Datorn tejpades ihop invändigt på alla möjliga och omöjliga sätt och lämnades med en lapp på locket som önskade vår kära kollega en god morgon.

Det enda var att i samma stund som Carina öppnade datorn på fredagsmorgonen, kom rektorn för att prata med henne. Eftersom Peters bild på dörren till rummet inte riktigt är i originalutförande, och eftersom Carinas dator var lite... ehm.... svåröppnad, fick naturligtvis JAG skulden direkt! Vafalls, JAG, göra något sånt??!

I morse hittade jag den röda mustasch som tidigare prytt Peters nuna, upp och ner på mitt eget vackra huvud! Alla som under dagen gått förbi har fnissat och tyckt att mitt utseende nu passar bättre med mitt inre..... skyldig till detta ofog? Rektorn såg misstänkt nöjd ut när jag adresserade honom i frågan... ;-)

1 kommentar: