tisdag 10 maj 2011

Den glömda trädgården av Kate Morton

Åh vad jag tyckte om den här boken! Åh vad jag inte kunde lägga den ifrån mig och tog ett långsamt tåg till jobbet en av dagarna för att få sitta liiiite längre och läsa! Jag tittade förvånat ut genom fönstret på vägen hem idag och konstaterade att rapsen håller på att slå ut i full blom, vilket jag inte lagt märke till eftersom jag inte tittat upp ur boken på hur länge som helst. Jag har läst på bussen, till och med, fastän jag vet med mig att jag blir åksjuk då. Det får det vara värt, jag älskar böcker som utspelas i historisk tid, mysterier, romantik... Och referens till Den hemliga trädgården av Hodgson Burnett, en av mina favoriter när jag var yngre...

Jag orkar inte skriva vad den handlar om, alla andra gör det så mycket bättre. Här, t.ex. Vet bara att jag älskade den och har lagt fler böcker av denna författarinna i min kundkorg på adlibris och att jag nog inte kan hålla mig särskilt länge innan jag måste klicka på beställ-knappen!

2 kommentarer:

  1. Hihi, det måste vara en bra bok. Har skrivit upp titeln nu, för sommarläsning.

    Kram Lissen

    SvaraRadera
  2. Kommer att låna den, tack för tipset, MB

    SvaraRadera