lördag 30 oktober 2010

Lov-planer

Nu är snart den magiska höstveckan här! Smaka på det - vecka 44 - är det inte helt underbart, så säg? Ja, precis, det är dags för höstlov. Ett höstlov som för lärare brukar bestå av två arbetsdagar varav man brukar kunna kompa ut en. Detta året är det dock inte så. Nepp, för vi har tre, ja, tre dagar som vi behöver vara i skolan och jobba. Och inte har jag någon tid att kompa heller eftersom jag fått vara ledig med betalning för att gå på föreläsningar på högskolan (vilket jag ju så klart tackar för!). Och nej, egentligen gör det ingenting att jag måste vara på skolan, jag ser faktiskt fram emot att komma i fatt med allt arbete som man aldrig hinner med annars. Det var ju bara det att jag just har fyllt år, OCH fått saker som jag önskat mig, som jag gärna vill prova men inte har ork att ta fram å pyssla med. Ett ljustält har jag fått, och en ..vahettedenu-trådlös-avfyrare-mojäng... Ja, ni vet, en sån där till kameran som jag önskat mig så länge! Det fick jag i alla fall, och den funkar utmärkt. Nu vill jag bara ha tid och ork att fotografera med mitt ljustält, men jag orkar inte rigga och jag orkar inte vara kreativ och DÄRFÖR hade jag velat ha mer lovdagar.
Jag har dock följande planer:
  • komma ikapp med jobbet
  • träffa mina barn
  • vara kreativ

Var inte det ambitiöst, så säg?

1 kommentar:

  1. Ååååå...vilka fina 'leksaker' du fått!!! Hoppas du hittar tid att leka med dom :D

    Trevligt höstlov...ja, det du får, dvs ;)

    SvaraRadera