måndag 18 oktober 2010

Karriärpaketet.se

Japp, jag har gjort ett test om vilket yrke jag skulle kunna ha. Jag har svarat så ärligt jag kan och fått fram följande resultat:
1. Pedagogiskt yrke
2. Ekonomi, juridik, administration
3. Försäljare, marknadsföring, inköp
4. Kultur och hantverk

Jag är tydligen mycket bra på att:
1. arbeta på kontor
2. presentera fakta och idéer i skrift
3. lära upp och undervisa andra människor
4. presentera fakta och idéer muntligt
5. arbeta socialt och pedagogiskt.

Konstigt nog är jag bara hyfsad på att vara lärare enligt andra frågor, men kurator eller trafiklärare funkar bra, tycker testet....

2 kommentarer:

  1. Men, bra du har fått bekräftelse om att du har hamnat i rätt yrke, då...synd bara om man sökte efter nåt annat!...vad ska man rikta sig in mot, då, liksom?! nr. 4 på första listan låter kul, iaf!

    SvaraRadera
  2. Heej (: måste man vara inloggad och sådär för att göra testet? min kompis tipsade nämligen om de testet men jag kan inte hitta de nu :s så skulle du kunna skicka länken i en kommentar i min blogg? Hade varit jättesnällt ! (:

    SvaraRadera