tisdag 7 september 2010

Skolblogg

Jag (och mina kollegor, fast nä, mest jag) har startat en blogg för vår klass. Eftersom vi strävar efter "det papperslösa samhället" och alla elever och lärare på vår skola har fått/ska få en egen dator, vill vi försöka oss på att använda bloggandet som ... ja, en samlingsplats för allt möjligt. Information, läxor, uppgifter, länkar... Sånt som vi vet att eleverna slarvar bort och glömmer bort. Glosorna till på torsdag finns t.ex. i ett inlägg, matteläxan finns i ett annat. Jag tror att det kan bli hur bra som helst, men eftersom det än så länge bara är jag som vet hur man gör (utbildning av kollegorna pågår så smått på småraster o.s.v.) så blir det att det är jag som sitter och pysslar med det. Nu ska jag inte skylla frånvaro på denna blogg på att jag bara pysslar med en annan blogg, för faktum är att jag varit rätt frånvarande ett bra tag. Men det är en av anledningarna.
Den andra är att jag är helt slut.
Men det är ju en annan historia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar