måndag 6 september 2010

Ängel och geni


Idag kallade en kollega mig för ängel och geni, och man vill ju inte säga emot sina kollegor för mycket så det blir väl bara till å hålla med.

Dagen har varit fullkomligt fullproppad av lektioner och elever och möten. Vissa dagar kan man undra varför man får betalt, men idag var inte en sådan dag.

När man sedan fick sluta tio minuter tidigare och blev lite glad för att man skulle hinna med tåget, ja då är givetvis tåget försenat tjugo minuter. Fast det är det alltid när man åker vid denna tiden. När människor började välla in på tåget kände jag paniken komma krypande, det som hände förra veckan har rätt sina spår och det är ganska obehagligt att man kan känna rädsla inför att åka tåg. Jag funderade på att ta ett senare tåg istället, men jag fick en sittplats och känner mig lite mer safe.

P har blivit beordrad att jobba natt nu i natt. Helsjukt att man kan tvinga någon jobba som varit uppe hela dagen. Det är ju inte som att man ligger och sover när man har en ledig dag, åtminstone inte när man har små barn...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar