söndag 26 september 2010

Intensiven

Det har verkligen varit en intensiv helg. Mitt förra inlägg var menat att bli längre, men precis när jag skrivit att jag hade tio minuter till övers så ropade J1 efter mig, och sedan dess har det inte blivit av att uppdatera....

I går firade vi J2 med besök från Byhåla. Vi käkade tacolunch och fikade och barnen lekte så fint med varandra! Vår inneboende pratade på med allihop och det var riktigt trevligt! Mina föräldrar och systerY kom lagom till fikat och det var full rulle till läggdags. Mycket lyckat, mycket trevligt!!

Idag hade vi bestämt oss för att vi skulle åka till Kivik på äppelmarknad. Inneboende D följde med, fast i ärlighetens namn vet jag inte om han tyckte det var så mycket att ha. Herregud, är man från New York är det kanske inte så mycket att ha... Inte ens vi tyckte det detta året, det var kallt och blåsigt och .. tja, inte så roligt. Och en lång resa är det faktiskt att ta sig till Österlen... Sen for vi hem, lämnade D, och åkte direkt vidare till Lomma och baletten. När vi kom hem skulle vi käka taco-left overs, och då kom Jocke och kusinvitamin Maria och fikade lite också. Jocke hade med sig en jättestor traktor som J2 nu har i sin säng när han sover. Rätt trångt, men väldigt sött!

Det var en kort sammanfattning av helgen, och samtidigt som jag skriver detta tjatar J1 efter vatten, vilket gör att man inte direkt har ro att sitta still. Nä, det är konstaterat att jag kollar på för mycket TV på kvällarna, men ärligt talat. Jag orkar inget annat.

2 kommentarer:

  1. Men du överlevde!!;D Låter som en kul weekend, iaf. O, absolut inget fel med att se på tv, tycker jag!
    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  2. tack för igår det var trevligt men kort besök kommer upp en annan dag e ju inte så långt. vad roligt att jack sover med traktorn i sängen hihihi tack för maten och fikan mvh jocke :)

    SvaraRadera