onsdag 22 september 2010

Det är överdags nu!

Jag har haft så mycket att göra på jobbet att jag inte har haft tid eller lust att skriva nåt i bloggen.
Ibland går jag och funderar, men sen blir det liksom inte av att jag skriver om det ändå.
Dessutom har klassbloggen tagit mycket tid, den är ju lite seriösare och kräver lite mer arbete innan jag gör inlägg eftersom det är både kollegor, föräldrar och elever som tittar in på den med jämna mellanrum. Att mitt initiativ till en blogg för skolarbete verkar ha betalt sig har jag dock fått lite bekräftelse på i form av beröm från rektorn, och dessutom datorer till eleverna i vår klass! Visst skulle eleverna få datorer ändå, vecka 43. Men eftersom vi har en tanke kring detta att arbeta med datorerna "på riktigt", som ett verktyg av samma kaliber som en bok, så tyckte rektorn och de som delar ut datorerna att vi kunde gå före en del andra i kön och få datorer redan denna veckan! Snacka om glädjetjut från eleverna!

I morgon fyller Jackobacko 2 år! Det lär väl inte bli allt för avancerat firande eftersom jag måste sticka tidigt (som vanligt) och P jobbar kväll (som vanligt). Men om jag stiger upp tidigare och fixar saker å ting så att jag kan gå efter en stunds firande så borde vi hinna i alla fall ge honom en paket. ... ... Usch vad trist att inte kunna fira fullt ut!! Jag kanske tar ett senare tåg så att jag iaf hinner sjunga en trudelutt... Det känns fattigt faktiskt att inte ha tid att fira honom ordentligt. (nu blev jag deprimerad av att tänka på det också)

3 kommentarer:

  1. Neeeej, inte ska du vara ledsen!! När våra barn har fyllt på en dagis-vardag, har dom varit överlyckliga att få öppna ett paket på morgonen (brukar ge ett som har en liten leksak och ett klädersplagg i, så får dom ha på sig och ta med till dagis)...o sedan ser de fram emot att få öppna paket IGEN när de kommer hem! Då har vi haft ett litet 'kalas' med bara oss och en liten tårta plus paket från familjen. Sedan har vi firat 'på riktigt' med barnkalas under veckoslutet... De e som att fylla år 2-3 gånger i samma vecka! ;D

    Ha det bra, nu...han blir glad, oavsett, ska du se ;)...o mamma behöver inte stressa så mycket, heller...

    SvaraRadera
  2. Hej - bra jobbat med klassbloggen!! Jag har lagt upp en bokblogg för mina svenskelever i nian, men jag hittar inte hur man får fram hur många besökare som varit inne på bloggen. Hur gör man - hjääälp... Vi ser supermycket fram emot lördagen!! Hälsa minstingen ett STORT grattis på födelsedagen från oss i Ptp!!

    SvaraRadera
  3. Klassbloggen, länk till den? Skitkul att få bra respons på den!

    I övrigt tycker jag att Tezzies förslag var bra!

    SvaraRadera