söndag 5 september 2010

En (halv)dag på stranden

Villrådig var jag i morse ja. Vår inneboende vaknade ungefär när jag tänkt bege mig med ungarna "ut nånstans", och så pratade jag med honom och hans pojkvän sådär 40 minuter och under tiden bestämde jag mig för att sluta fega. Så jag packade in ungarna i nya bilen och drog en runda till stranden. Det är körglädje i den där bilen, må jag säga! Vilket drag, det går nästan inte att köra långsammare än 60 km/h med den..!
Vattnet var isande kallt, men det hindrade inte ungarna från att kuta runt och blöta ner alla kläder de hade på sig. Hemresa därför i blöja/trosor och luvtröja. Visst, de är redan förkylda så det kanske var dumt, men det var ju så mysigt! Det blåste ingenting så det var skönt på land. Helt enkelt en perfekt söndagsförmiddag! Lite donken-lunch (jag vet, vi äter där för ofta) och nu sover J2 och J1 kollar en Barbie-film. Visar sig att P får sluta runt 17 istället för 22 som han skulle gjort, så kanske vi hinner med nån liten miniutflykt i eftermiddag också...
Redan söndag, var tar helgerna vägen?!?!?!

3 kommentarer:

  1. Vad för bil har ni köpt? Jag tycker det är sak samma med vår nya bil, svårt att köra sakta...

    SvaraRadera
  2. det är en blå audi. folk stirrar när jag säger så. Men det är faktiskt allt jag vet. den är blå och en audi. Detaljer får du fråga patrik om ;-)

    SvaraRadera
  3. Ska fråga honom vid tillfälle :) Själv kör vi en för snabb Saab som är silverfärgad :)

    SvaraRadera