torsdag 17 november 2011

Utvecklande!

Häromdagen frågade jag en kollega om hon var lycklig, hon såg nämligen lycklig ut. Hon svarade att det var många år sedan hon hade varit lycklig, men att hon jobbade på det. Sedan frågade hon mig om jag var lycklig. Jag svarade att jag är det ibland men att det inte är en konstant känsla, precis.

Jag har just haft utvecklingssamtal med en elev som är jätteduktig i skolan. När en elev är jätteduktig i skolan brukar det ibland vara svårt att skriva ner mål som ger eleven någonting att arbeta för. Jag gav ett förslag för eleven att arbeta mot, och reaktionen från både elev och förälder var att det var spot on och att det var länge sedan de hade haft ett utvecklingssamtal som gav dem någonting. Båda föräldrar var väldigt nöjda, pappan sa att jag var en duktig pedagog och att de var glada över att eleven hamnat på denna skolan.

Kan man få ett bättre betyg?! Just nu är jag lycklig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar