söndag 20 november 2011

"Rättar uppsatser"

Ja, jag vet att både man och föräldrar kommer att läsa detta. Och att jag inte följde med sagda man till nämnda föräldrar eftersom jag behövde rätta uppsatser. Men nu har jag läst 15*3 + sisådär 8 sidor till (dvs. närmare 55 sidor elevtext) och jag behöver en brejk, så jag tänkte mig ett litet blogginlägg innan jag fortsätter.

Helgen har varit minst sagt fullspäckad. Jolin hade kalas för sina klasskompisar i fredags och jag är glad att hon lyckades minska ner från 27 inbjudna till 17, och att fyra av dessa 17 inte kom. Jack hade en kompis här (lillasyster till en av Jolins inbjudna) och de två satt bakom soffan och kramades... Men i alla fall, 15 barn på kalas och jag är glad över våra 135 kvm som tillät kurragömma och lek i diverse rum. Det var bara trångt när de skulle äta, men eftersom de fick sitta på golvet så löste det sig också, som det så oftast gör.

Igår var vi på namngivning för en kompis' bebis och jag och Patrik konstaterade åter igen att det här med släktkalas och stora fester inte alls är vår grej. Vi känner oss mest bortkomna. Men det var ju trevligt, och det är alltid kul att bli inbjuden till någonting. Lördagen svischade dock förbi i rasande fart.

Veckan som kommer har jag tagit ledigt på fredag. Jacks dagis är stängt och vi ska få besök av kompisarna från Byhåla - kalas nummer två i födelsedagsfirandet. Även om det bara blir en halvdag jag egentligen kortar ner min vecka med så känns det rätt bra faktiskt, man borde alltid ha fyra dagars arbetsvecka tycker jag!

Jag har varit inne på Tezzies blogg och tittat, precis som jag brukar, fast jag inte riktigt hunnit lämna kommentarer, och känner mig väldigt sugen på att ge mig ut med kameran och hitta nåt att fotografera. Som vanligt har jag inte riktigt ork eller tid, men när det då kom ett erbjudande med groupon (som jag "gått på" och får erbjudande av var och varannan dag) om en fotokurs á 2*3 timmar, tog jag tillfället i akt och slog till. Om inte annat kanske jag blir lite säkrare på inställningarna, tänkte jag, och hittar tillbaka lite till lusten att fotografera? Då kanske det äntligen dyker upp lite bilder i den här fattiga bloggen igen....

Nu måste jag fortsätta läsa de här novellerna. Det är kul att de skriver när de får det i uppgift, men det är tradigt att läsa alla och försöka komma med konstruktiv kritik....

1 kommentar:

  1. Jaaaa!!! Va kul du ska ta en fotokurs! Hoppas verkligen du hittar fotolusten igen; saknar dina underbara bilder!

    O, grattis till Jolin! Det var ett stort kalas, modiga du :) Men, helt klart måste du vara totalt utmattad efter veckoslutet du haft...stackars du att behöva sitta läsa igenom uppgifter. Kan fatta där inte finns mycket ork kvar att kommentera på bloggar åxå ;)

    Ta det lugnt, nu...o hoppas du får lite egen tid tillsammans med kameran snart <3

    SvaraRadera