lördag 12 november 2011

Inredningsfunderingar

Börjar det bli vinter eller vad? Inte bara det att det var frost och svinkallt ute i morse, men också det att jag börjar fundera på hur vi ska kunna ända om lite här hemma för att det ska bli... ja, annorlunda.

Egentligen har man ingen ork till sånt där - införskaffa nya möbler och ändra om - men det hade varit himla mysigt att göra det ändå. Jag tänker mig att eftersom det är så mycker mysigare att äta frukost på hotell så kan man göra om hemmet så det känns som ett hotell istället.

Flytta ut skrivborden och datorerna i köket och flytta in matmöblemanget i (det som faktiskt är tänkt som) matrummet. Fast det blir ju inte så vackert. Då måste man ha "nya" matmöbler. Och kanske nya skrivbordsmöbler. Och, och, och.

Nåja, drömma går ju.

Någonting annat som jag drömmer om är att rensa ut leksaker. Det har jag tänkt att jag skulle göra idag. Men kolla klockan, den är snart fem, här har det inte blivit något rensat än, och förmodligen blir det inte det över huvud taget idag. Jag hade också tänkt ta kort och lägga ut lite skit på blocket, men dit kommer jag inte heller längre än till tanken. Äh, whatever, det är helg, nån helg då och då måste man få göra ingenting också.

1 kommentar:

  1. Klart man ska göra ingenting, ofta.
    Men det kan vara kul att förändra, blir som en vitaminkick.

    Ha en fin helg. // Lissen

    SvaraRadera