onsdag 30 november 2011

Ooooonsdag!

*gör vågen*

Dessa underliga saker kommer hända idag:
1. Jag kommer ha min lärarkandidats handledare från högskolan hos mig ett par timmar för att diskutera min kandidat och hennes utbildning. Hur konstigt är inte det?! Inte nog med att det är konstigt att jag ens har en lärarkandidat, jag som inte har en susning om vad jag håller på med, nu ska jag dessutom diskutera med någon från högskolan hur det går för henne?! Jaja, folk från högskolan är också bara människor, men det känns ändå lite larvigt.
2. En annan lärarkandidat ska intervjua mig om hur jag lägger upp undervisningen i engelska, vad jag trro eleverna lär sig mest av och vilka uppgifter jag använder mig av. Ehhh, det knasiga med det är att jag använder mig av boken, jag har ingen aning om hur eleverna lär sig och jag orkar inte göra några extra uppgifter för jag är så himla trött när jag kommer hem. Kandidat #2 borde intervjua kandidat #1 istället, för hon har energi att göra roliga uppgifter, kan jag tala om! Men det är väl också lite annorlunda att jobba heltid och ha småbarn hemma, istället för att ha en vecka på sig att planera en lektion, och då hemma i lugn och ro... Men, det är ändå väldigt bra med båda dessa kanditater, för av den ena får jag idéer om hur man kan göra uppgifterna roligare, och den andra får mig att tänka till. Och vad vore livet om man inte utvecklades lite under tiden?

En rolig sak som hände häromdagen var när jag diskuterade Tusen gånger starkare med en grupp nior. Vi pratade om någonting och jag sa "Men egentligen tycker jag inte att den här boken är så bra. Man märker att det är en vuxen som har skrivit den för allt är så draget till sin spets. Det är inte som att någon i vår ålder skulle skrivit så." Sen hörde jag vad jag sa och sen skrattade vi tills vi låg dubbelvikta på bänkarna. Vaddå "vår ålder"?!! Jag är sådär 18 år äldre än mina elever! Men. Till mitt försvar så är jag 14 år i hjärtat..... Hahah!

Ha en bra dag!

1 kommentar:

  1. Visst är det väl underbart att känna sig ung... Jag undrar fortfarande hur det är möjligt att jag har en son på 23 när jag knappt fyllt 25 själv *bra jobbat*

    SvaraRadera