söndag 27 november 2011

Harry Potter and the...

...Philosopher's stone
...Chamber of Secrets
...Prisoner of Azkaban
...Goblet of Fire

Det är vad jag har ägnat mig åt i bokväg den senaste tiden. Jag antar att jag har blivit biten, fastnat, åkt dit. Fast inte rejält, bara lite. Jag känner bara att jag inte riktigt vet vilken annan bok jag ska ägna mig åt, så jag kan lika gärna fortsätta med HP-böckerna. Jag gillar trean och fyran bäst hittills, men ettan och tvåan funkar också, och helt klart bättre än på svenska. Frågan är när det är lagom ålder för Jolin att börja lyssna på Harry Potter....

Jag har också läst Det fattas en tärning av Johanna Thydell eftersom mina sjuor just nu läser den och diskuterar osv. Dessutom läser jag Tusen gånger starkare av Christina Herrström eftersom mina nior läser den. Det fattas en tärning var riktigt bra, Tusen gånger starkare är inte super precis. Men det finns mycket att diskutera och fundera över i den, så den är bra som läsbok i en klass.

Annars är det bara att inse att jag fick upp alla stjärnor i vardagsrummet till slut och att den här helgen också är till ända.... Jag längtar redan till nästa!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar