lördag 26 november 2011

Fri-tid

Igår var jag ju ledig från jobbet och hade en heeeel dags extra fritid. Dagen såg ut som följer:
Upp, klä på barn, frukost, lämna Jolin i skolan, hem lämna cyklar, åka och storhandla med Jack, hem, ställa in maten, betala räkningarna, iväg och hämta tårta, äta lunch, hem, lämna tårta, iväg hämta Jolin i skolan, hem och städa lägenheten, besök med fika, tårta och trevligt prat, fixa och äta kvällsmat, iväg med syster till Nova och BRs clubkväll (25% på allt), hem igen oooooch ZzZzZznark! Ledig dag? Nja, jag vet inte.


Men fördelen är ju att eftersom jag städade igår så behöver jag inte göra det idag, så idag har vi istället varit ute i det svinkalla vädret, målat med vattenfärger, hämtat julpyntet i källaren och hittat en massa grejer som jag hade i min ungdom. Jag måste ta och fotografera dessa smycken en dag när jag pallar, för det är halsband av varierande slag som representerar mina "stilar", särskilt under högstadiet... Både Jack och Jolin blev i alla fall överlyckliga eftersom de fick lite halsband och skrafs av mig.

Det är dags att börja fundera på julklappar ju, och därför var syrran och jag på BR igår för att kolla in om vi kunde hitta något, 25% är ändå 25%. Vi gick väl fem varv i butiken, hon kom därifrån med ett Ferarri-garage till Jack och jag köpte en Slinky till Jack och en My littlest Pet Shop-nöjespark. Alltså. Det är så mycket skräp här i världen, jag vet inte vad jag ska ge mina barn som de skulle uppskatta en längre tid?! Jolin fyller ju dessutom år nästa vecka, så det är ganska mycket hon "ska ha" i december. Nu tänker Patrik och jag i alla fall att hon inte ska få så mycket eftersom den där kaninburen kostade nästan 1500:- och även om hon "tjänar ihop" till den så måste man begränsa sig lite. Särskilt när man har begränsad ekonomi....


Syrran och jag funderade över vad vi själva önskade oss när vi var små och vi kom fram till att vi var ganska anspråkslösa, en strumpa och några trådar så var vi nöjda och kunde leka en hel eftermiddag. (eller hur mamma?!) Eller inte. Jag ville nog ha Barbiedockor och Sandra körde på den större varianten dockor ganska länge. Men jag tror att jag var lite som Jolin och hellre ville pyssla och läsa och skriva och rita. För i ärlighetens namn - det är det hon gör när hon "leker"! Vad hon ska med alla sina leksaker till vet jag faktiskt inte. Det är helt annat med Jack. Som idag efter vi varit ute. Jolin gick och hämtade sitt ritblock som hon fick förra helgen av någon av sina snälla kompisar, och Jack satte sig med sina polisbilar och började leka.


Bla bla bla. Vad jag ville komma fram till är att det är inte så himla lätt att hitta på någonting till barn som "har allt" men som man också gärna vill ge allt!
Nu är det nog bäst jag trycker in lite bilder i det här inlägget så att det inte bara blir en massa ord. Jag väljer bilder från Gran Canaria. Alla i familjen pratar väldigt mycket om hur vi längtar till februari när vi ska åka igen. Sol. Värme. - Jag skulle så gärna vilja prova på att bo utomlands ett tag....

1 kommentar:

  1. Du borde prova på! Det är inte så väldigt annorlunda mot vardagen hemma. Kanske lite ljusare och lite varmare.

    SvaraRadera