tisdag 14 december 2010

Sista tågturen i år!


Bara tanken på att jag inte ska åka mer tåg i år gör mig alldeles lycklig i kroppen! Den (tanken) gör mig inte varm, men det gör inget för jag kommer bli varm imorgon. Och efter en helveteskall dag som denna är jag faktiskt värd lite värme!

I morse var värmen på tåget trasig. Trasig, säger jag! Hur sjukt i huvudet som helst! Jag satt på det kalla tåget med ytterkläderna på i nära en timme och kunde inte känna mina fötter när jag steg av. Det ska inte behöva vara så här!

Nu är jag i alla fall på väg hem, tåget är uppvärmt och jag är äntligen mätt i magen. Till lunch åt jag inget, följt av pepparkakor. Dock har jag just ätit  jättegod lax med mina kollegor på det som motsvarar andras julbord. Jag uppskattar verkligen min chefs tanke om att ett julbord inte alls behöver innehålla julmat. Förra årets libanesiska julbord är dock svårslaget...

Nu bär det hur som helst hemåt för att hjälpa lilla gubben att få ihop de sista grejerna. Han skulle ju envisas med att göra allt själv på slutet så nu har jag lite ångest över att inte få med mig allt jag vill.

Elva timmar tills flyget går.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar