tisdag 21 december 2010

Dan före dan före dan före dopparedan

Hade vi varit hemma nu hade jag för det första varit på jobbet, eller åtminstone på ett tåg på väg dit. Här må vara blåsigt och regna en stund då och då, men det är åtminstone inte minus tio grader och snö. Tack och lov!

Häromdagen var vi i Maspalomas och red på kameler. Som ett resultat av det har jag 20 myggbett på ena vaden. Och några till på resten av kroppen. J1 är också drabbad medan killarna har klarat sig i stort sett helt och hållet. Jag hatar mygg!!!! Men kamelerna var coola.

Igår var jag och P barnfria (tack mamma och pappa!!), så vi stack till Las Palmas där vi hade tänkt vara kulturella och gå på alla de där museerna som vi aldrig kommer in på med ungarna. Det var tills vi stötte på C&A och shoppade loss. Sen gick vi till las Canteras och doppade fötterna, satte oss på en restaurang och käkade i lugn och ro och njöt av solen.

Idag blir det en hemma-vid-poolen-dag, om jag kan hålla mig. Jag erkänner villigt att jag har problem att stanna på samma ställe hela tiden, att ta det lugnt och slappa. Jag erkänner också att det är sista gången på mycket länge som jag vill åka till GC. Nästa gång måste det bli något ställe jag inte besökt tidigare, och får vi inte ihop pengar så får vi stanna hemma tills vi får det.

Fast, vi ska ju till Amsterdam i mars, och där har jag aldrig varit..

1 kommentar:

  1. Låter som ni har det riktigt bra! Myggbetten kunde du ju förstås ha sluppit tycker jag. Såna slipper man i alla fall här kan jag ju säga. Det är väl en av fördelarna med snön och kylan, det är väldigt insektsfritt...

    SvaraRadera