söndag 6 juni 2010

Uppdatering deluxe

Som vanligt när det har blivit mycket under en helg har jag inte orkat sitta vid datorn och uppdatera.

Igår var vi (= vi, mamma&pappa, syrran och JJ) på loppis i Veberöd och jag shoppade stora trasmattor som vi skulle ha på balkongen. Först hade vi tänkt ha sån där grön matta som man köper på typ Bauhaus, men när vi räknade på det blev det rätt dyrt eftersom vår balkong är 2,5x8 meter stor. Så istället blev det som sagt trasmattor. Den ena fick dock bo i vardagsrummet och istället slängde vi ut vardagsrumsmattan. Det har vi tänkt göra länge men vi visste inte vad vi ville ha där inne istället och trasmattan är väl inte ultimat, men det blev lite mer ombonat, så det får funka tills vi har klurat ut hur vi vill ha det.
Annat jag hittade på loppisen var två gamla tavlor på bilar från början på 1900-talet (alltså, bilarna var gamla, tavlorna var nog inte så jättegamla), så dem slaktade jag och satte i nya ramar idag och hängde upp i J2s rum. Det blev fint och han gillar det, så det var roligt. P shoppade dessutom loss på barnböcker, åtta för 50:- är betydligt billigare än en för 69:- på adlibris, så det var ju bra. Vi är, som ni kanske märker, inte särskilt kinkiga med bagagnade saker.
Efter loppisen åkte vi (= alla som var på loppisen) till Skrylle och grillade och käkade huuuur gott som helst. Det blev en riktig heldag och alla barn somnade gott vid hemkomsten. De vuxna med, faktiskt.

Idag har vi (= familjen) fixat ute på balkongen en massa. Förmiddagen spenderades i och för sig mest sittandes i solen drickandes kaffe, i och med att vi har förmiddagssol. Men efter lunch, när P farit till jobbet, byggde jag och J1 en hylla (som synes på bilden här under) medan J2 sov. Just nu finns det inte så mycket i hyllan, bara ett antal smultronplantor som vi fått av mamma och pappa eftersom de blivit över. Vi har dock ingen jord så vi kan inte plantera dem i krukor än, men det ser trevligt ut nu med, tills vidare. När J2 vaknat och ätit gick vi ut på gården och lekte en halvtimme innan det kändes som att det blev för varmt, då gick vi in och hämtade badgrejer och promenerade bort till "poolen". Poolen är egentligen en fontän, men eftersom man häller i klor (klår?) så går det bra att bada där, även om det iofs flyter runt lite glasspinnar och löv och grejer. Strunt samma, man får inte vara kinkig för då blir man utan, har jag lärt mig (*blink till SC*). Det är så himla bra där för det är inte högre vatten än att det går J2 till knäna, och alltså vågar han också springa runt. Vi (barnen) badade  i 70 minuter, sen visade det sig att J2 lagt ur kexen ur påsen när vi var hemma och vände, så för att få någon eftermiddagsfika (och för att skona mina bleka små barn från solen) gick vi hem. Vi fikade på balkongen och nu vill J2 gå och sova. Lite tidigt tycker jag så han får hålla sig vaken ett tag till.

Det var den helgen det. Ytterst trevligt och om vädret fortsätter vara så här bra i sommar som det varit i helgen, så ser jag verkligen fram emot sommarlovet som börjar om 11 dagar för min del. Najs!

2 kommentarer:

  1. Åh vad härligt för dig...SOMMARLOV!!!!:)
    Kramiz...

    SvaraRadera
  2. Vilken häääärlig helg! Kul med loppis-shopping...sånt gillar jag åxå :D O, balkongen blir hur mysig som helst!

    SvaraRadera