måndag 28 juni 2010

Igen då...

Äntligen lite bloggtid!

Jag har inte hunnit sitta några längre stunder vid datorn sedan vi kom hit i torsdags, och min nya mobiltelefon är visserligen helt okej att surfa på, men inte några längre stunder, tycker jag. Så, himla skönt att få sitta lite i lugn och ro nu! Svärpäronen är på jobbet och J2 sover middag. J1 fick just besök av kusinerna och P sitter på verandan och läser, alltså - bloggtid!

Jag får nog börja med dagens shoppingtur. Jag behövde någonting att ta på mig på onsdag då jag ska på .. ja, vad är det jag ska på? Inte begravning, minnesgudstjänst? Jag vet inte. Men jag ska till kyrkan i alla fall, för att ta farväl av min farbror, eller hur man nu säger. Jag har aldrig varit på något sådant tidigare, men jag känner att mysbyxor och ett fläckigt linne inte direkt är passande, och något finare än så har jag knappt, så det blev till att köpa något. In och ut i butikerna i ett huj, ingen tid att fundera, J1 tjatade hela tiden om "vad ska JAG få då?", så humöret blev inte bättre ju längre tiden gick... Hon fattade till slut i alla fall, och det har hon ju sagt själv, att jag faktiskt inte har några fina kläder... Nåja. I vilket fall som helst så köpte jag tre nya linnen på CUBUS. Jag, som aldrig handlat där förut, tog mod till mig och köpte tre linnen utan att prova, för det var billigt. Sedan köpte jag ett par skor på Skopunkten, för walkingskor och turkosa Crocs är inte fint till nåt. Jag lät J1 bestämma så det blev ett par svarta med fejkguldspännen och leopardfodring..! Jaja, tänkte jag, 99:- och de var sköna, so what om de inte är så "jag", de kan kanske bli det? Och sen då, stora chocken inne på Lindex. Hittade en klänning som faktiskt såg okej ut, men de hade bara den i tre storlekar. Jag har haft storlek (håll i er!) 52 ett bra tag nu (mycket knäckande) men jag gissade att jag åtminstone gått ner en storlek, så jag provade storlek 50. Och den var för stor! När jag skulle byta hade de ingen i 48, däremot tre i storlek 46, och jag tänkte att, ja, det är väl lika bra att prova, jag kan ju inte säga att jag kommer bli jättebesviken, för SÅ liten storlek har jag inte haft på ... skitlänge. Kanske för sisådär 7 år sedan. Den passade! Nu kan jag förminska denna bedrift genom att säga att det säkert var en stor 46:a, men faktum kvarstår att det var en 46:a, så nu gläds jag åt det lilla. Och av bara farten köpte jag en cardigan i L! Det kan komma att bli mycket dyrt typ nästa sommar, om den här trenden håller i sig. Köpa några mer kläder innan hösten tänker jag dock inte göra, utan detta är det jag tänker unna mig. Ja, glad är jag hur som helst.

Jag ska som sagt på minnes..vaddetnuär (jag är inte så kyrklig av mig så jag vet inte riktigt vad det kallas) på onsdag, och det är ju i Ronneby. Just nu befinner jag mig i Västerås. Jag kollade upp tågbiljett enkel väg häromveckan och det visade sig kosta 970 spänn. Hallå?! Hittade en Swebusbiljett för 470 kronor istället, och hamnar då hemma hos mormor i morgon. Jag åker från V-ås kl 8.45 och landar i Karlskrona 18.50, så mobilen är laddad med ljudbok. Hoppas bara att batterierna håller hela vägen! Förresten läste jag ut en bra bok igår som hette Någon slags frid av Grebe och Träff. Den var riktigt bra, tycker jag. Deckarsäsongen är här!!

Igår var det riktigt kämpigt att stiga upp ur sängen. När jag väl var uppe gick jag motvilligt ut genom dörren, men sedan blev det bara lättare och lättare att gå rundan, och framförallt är det superskönt efteråt! Jag har varit ute idag med, och jag ska banne mig ut i morgon också, särskilt som jag sedan ska sitta till hela dagen. Så nu är det bara 13 dagar kvar tills det är en vana att promenera..... Kanske.

Jag tar och avslutar den här romanen nu, för vem vet, jag orkar kanske inte lyssna på ljudbok konstant i tio timmar i morgon, så det blir kanske lite bloggande då med... om inte förr.

4 kommentarer:

  1. Grattis! Duktigt att minska så många storlekar!

    SvaraRadera
  2. Härligt, säger jag som älskar kläder och självklart kommer promenaderna att bli en vana! Jag dog nästan när jag sprang 2 km i januari 2007 och vad gör jag nu... 22 km :D

    Jag gör ett nytt försök. Läs gärna http://helenefixarallt.blogspot.com

    Kram och tack för senast!

    SvaraRadera
  3. Bra gjort, tjejen!! En 46:a har inte heller passat mig på ca 6-7 år...lär nog inte göra det heller om jag fortsätter med glass varje dag ;D

    Kul du hittade nåt fint...lycka till med resandet och minnesgrejen. Blir säkert bra :)

    SvaraRadera
  4. Så roligt att du hittade lite fina kläder att köpa, och det måste vara jättehärligt för dig att se att ditt arbete med viktnedgång fungerat!
    Vilken skillnad på biljettpriset, då kan det ju helt klart vara värt att det tar något längre tid.

    SvaraRadera