onsdag 23 juni 2010

Avfärd straxt

I morgon reser vi till Västerås och svärisarna. Vi har packat ihop oss, P har fyllt på oljan i bilen, mat finns i kylskåpet färdig att stoppas i en kylväska.... Ja, vi är helt enkelt redo! Det blir nog närapå två veckor vi är uppe. Ja, inte jag, men de andra tre. Själv kommer jag åka ner till Ronneby nästa vecka för att vara med vid min farbrors minnesstund. Det känns viktigt. Mamma och pappa ska sedan till Dalarna via Västerås och då följer jag med dem upp igen, men det blir nån dag där som jag är utan barn och man. Får funka. Denna sommaren är verkligen helt oplanerad. Egentligen hade vi inte tänkt åka uppåt förrän nästa veckam, men så kom det en liten kusin till barnen (idag, Grattis igen U!) och då ändrade vi på planerna lite. Det är skönt att kunna göra lite som man vill, faktiskt.

Jag var på en intervju i måndags som jag tyckte gick så pass bra att jag bara går här och väntar på en anställning. Hehe. Säkert kommer jag inte få det vikariatet heller, jag var 20 minuter sen dit och det kändes inte alls roligt att komma med andan i halsen och göra ett dåligt första intryck, meeeen, men, nu blev det som det blev så det är inte så mycket att be för. Jag önskar bara att jag kunde få ett jobb snart så att jag kan raka av mig håret igen, jag älskar verkligen min frisyr, men jag känner att jag inte kan vara allt för extrem när jag ska gå på intervjuer, så jag har låtit det växa sig lite väl långt. Om jag däremot istället bara fick ett jobb, ja då skulle jag ringa frissan imorgon för en rejäl trimning!

Nu tänker jag gå å sova. Alternativt läsa en pyttestund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar