söndag 13 juni 2010

SuperSoligaSöndan

Eller vänta. Nej just det. Det är ju nästan mörkt ute, solen har inte ens behagat titta fram en sekund ännu idag.

Vi åkte iväg till Plantagen hela familjen i förmiddags och var där halv tio. Äntligen en butik som fattat att det är bra business att ha öppet tidigt på söndagar! Det blev blommor och blomjord som nu är planterade på balkongen av mig och J1. J1 sa "mamma, jag ÄLSKAR att vara här ute med dig!" och tre minuter senare kom pappa och J2 hem med en stor paket glass, och vips fick man avsluta allting själv. Nåja, hon älskade det en stund i alla fall, och vem kan seriöst förvänta sig att konkurrera med glass? Nu väntar jag bara på att solen ska börja skina så att jag ser om alla växter tar sig, jag hoppas på bättre tur än tidigare år... Att varken jag eller P har gröna fingrar är ingen hemlighet, direkt.

Nu ligger J2 och sover, J1 tittar på Barbie-film (ja, jag vet, usch!) och P jobbar. Dags att ta kaffet och göra sällskap med J1 i soffan... Dock med en bok istället för att tvingas titta på det där skräpet!

2 kommentarer:

  1. Oroa er inte för det. Jag har inga gröna fingrar alls och jag jobbar ändå som dödgrävare :D

    SvaraRadera
  2. Balkongodlingar är alltid intressanta. Mest för att se om det man planterat kommer att brännas ihjäl av solen eller drukna av regn. Här hos mig är det antingen eller som gäller varje år. :D

    SvaraRadera