onsdag 16 juni 2010

Snart smäller det


Det har väl inte undgått någon att det snart är dags för bröllop? Jag såg just att TV-sändningarna håller på mellan 13.00 och 00.00........ Wow, liksom! Jag kan inte påstå att jag är royalist, samtidigt har jag ingenting emot att vi har kungligheter i Sverige, jag är så ytlig att jag faktiskt tycker det är kul med lite glammigt folk. Den där snubben som KPV har hittat ser rätt tråkig ut, men vad spelar det för roll, det är inte jag som ska leva med honom. Fast man kan ju undra i sitt stilla sinne om han egentligen vet vad han ger sig in i. Han vet nog det. JAG hade aldrig gift in mig i ett sånt där liv, så hade jag fått vara hur kär som helst... Men i alla fall.
Jag kommer ihåg när kronprins Frederik av Danmark gifte sig. Då låg mamma och jag i sängen hela dagen och tittade.... Så svaret är så klart JA på frågan om jag ska sitta framför TV:n på lördag. Kanske inte 13-00, men så mycket jag får....

1 kommentar:

  1. Jag hade gärna suttit framför tv:n på lördag, men jag har fått några timmars vik i helgen så då går det ju inte. Jag ser det som en historisk händelse, och har inget emot att vi har ett kungahus. Min kompis i Tyskland berättade igår att hon minsann tänker sitta i soffan och titta hela dagen, troligtvis tillsammans med ett gäng kompisar. De har planerat mat och dryck och exakt vad de ska göra hela dagen. Min kompis har till exempel en svensk flagga som hon kommer att hänga ut! :)

    SvaraRadera