onsdag 16 juni 2010

Inspirationssurf

Jag har barnen på dagis i morgon mellan 9-14 och hade tänkt att jag skulle hinna sy gardiner till J2s rum. Så jag surfar efter inspiration men hittar ingenting som jag tycker är överförbart just i gardinväg. Hans fönster är det enda i lägenheten som faktiskt inte är särskilt stort, men lite gardiner ska det väl vara där ändå, och nu när det är mitten av juni kan jag tycka att det är läge att ta ner julgardinerna. Men det var ju inte det jag satt och funderade över just nu då, utan snarare det faktum att när man tittar runt på olika sidor som handlar om barnrum så är det alltid så überstylat. Jag vet, jag skulle också vilja ha det puttenuttigt och fint och raka linjer och små söta grejer, men sånt går ju sönder? Dessutom är det många som har jääääättefina små mini-vuxna stylish kök, med förkläden, äggklockor och annat smått som inte ens vi har lyckats få till i vårt normalstora vuxenkök. What? Jag tycker att mina barn är hyfsat försiktiga med saker, men grejer går ju sönder? Vi har en låda med leksaksmat och en leksaksspis i köket, men den tycker inte barnen är särskilt intressant... Är det just för att vi INTE piffat den för tusentals kronor, eller är det så att de där piffiga hörnorna inte används mer än att de är snygga inredningshörn? Jag fattar ingenting.. Jag menar, ja, jag tycker att inredning är kul. Och ja, vi har inte så gott om pengar som vi kanske skulle vilja ha. Men tusentals kronor på ett piffat minikök som ingen använder? Eller som sagt, kanske skulle de använda det om det var fluffat till max? Blaha blaha. Någon inspiration att sy gardiner fick jag inte, men kanske att köpa Ralph Lauren-tapeter till barnrummet..?
Nä fan.


Tillägg:
Jag tror det heter överstylat. UUUUsssch! Jag har alltid tyckt det var så fint med snygga barnrum, men jag känner bara att jag kräääääks nu. Jag KRÄKS. BlöRk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar