lördag 12 juni 2010

Halvdag i Malmööö

Jag vågade mig på att köra bil till Malmö idag trots att jag fick vissa indikationer på att det skulle vara Brolopp och därmed trafikkaos. Turligt nog var inte trafiken där jag var och jag kom fram helskinnad. Första gången jag kör i Malmö och jag kan väl inte påstå att jag gillade den upplevelsen så mycket att jag gärna gör om det igen. Fast det var ju faktiskt inte heller några problem för jag visste exakt vart jag skulle, även om jag körde lite fel ändå... Så kanske vi beger oss dit igen snart.

Jag var alltså iväg med barnen på Malmö museer och hade tänkt mig flera fina fototillfällen. Som vanligt blir inget som man tänkt sig, J2 är just nu överförtjust i trappor så det är inte en lugn stund så länge det finns trappor i närheten. Men vad gör det egentligen, vi hade en jättemysig förmiddag och hann med fiskarna på slottet, en traktor och ett lok på Teknikens & Sjöfartens hus och lekavdelningen (med sjörövarskepp, vikingaskepp och flotte), plus en titt på bilar och dessutom en tur med spårvagnen utanför. Det gick över förväntan bra alltså, och eftermiddagen har varit lugn fram till halv fem när båda barnen, övertrötta och sockerstinna, började springa runt i cirklar. Mamman hade då inte ätit godis och hade inte själv tippat över från trött till övertrött, så det var lite kämpigt. Nu är båda barnen i varje fall på väg att somna, så nu kan man kanske andas ut en sväng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar