söndag 13 juni 2010

Bullbak

Vad gör man på eftermiddan om man planterar blommor på förmiddan? Vädret har inte precis blivit bättre, det är faktiskt riktigt kyligt ute, så det har blivit en dag inne (vilket märks på ungarna som nu är i luven på varandra 24-7 som mina elever skulle säga). J1 och jag gjorde deg medan J2 sov och medan den jäste käkade ungarna mellis (smart drag där från mamman som inte ville att de skulle äta sig mätta på deg). Sen blev det två plåtar med bullar, mina blev normalstora och ungarnas blev små. Så små att de är perfekta för någon som försöker gå ner i vikt men ändå vill vara med och fika ibland, faktiskt. Perfekt! (och på tal om det har jag faktiskt lyckats gå ner lite till i vikt de senaste veckorna, jag misstänker att alla promenader med eleverna har hjälpt till för det har inte precis blivit supernyttig mat, även om jag försökt hålla koll. Minus 11,3 kg på 14 veckor, det är jag mycket nöjd med!) Trots kyligt väder fikades det sedan på balkongen, som vanligt gav vi bort lite bullar till grannarna mitt emot, och sedan har ungarna badat och ätit kvällsmacka. Om en stund är det dags att lägga dem och OM det finns ork kvar skulle jag väldigt gärna scrappa idag, men jag vet ju hur det brukar vara med det... Jag har dock redan förvarnat J1 om att det inte blir någon saga ikväll, för jag orkar helt enkelt inte höra mer prat idag, inte "ens" från mig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar