söndag 29 april 2012

Ugh!

(är det förresten sant att "Ugh" betyder hej på indianspråk? Indianhövdingarna i Kalle Anka sa alltid så, men nu när jag tänker på det verkar det inte helt logiskt....)

Jag har starka funderingar på att lägga ner denna blogg. Det finns liksom ingenting kvar att säga, känns det som. Bloggar som är offentliga dagböcker är ju inte så roliga att läsa, tycker jag själv, men ändå har den här bloggen mer och mer blivit just det. Den är liksom inte till nytta för någon, längre. Om det är någon som har Instagram så finns jag där, för det är så mycket lättare - att klicka en bild, skriva ett par ord....

Jag har idag påbörjat ett projekt som jag tänker slutföra (för en gångs skull), nämligen att sätta ihop en hängare/förvaring i hallen som äntligen kanske kan hjälpa oss att få ordning på kaoset. Originalet hittade jag på IKEAs hemsida igår, en nyhet som börjar säljas nästa vecka. Tyvärr föll själva färgerna mig inte i smaken, så jag tänkte att jag kunde göra en egen rip off. IKEAs klädhängare kostar 499:-, min egen är nu uppe i 460:- och då har jag inte tillräckligt många knoppar för att bli nöjd... Meeeeen, det brukar väl heta att det är roligare att göra saker själv, att man är nöjd efteråt osv. Detta återstår att se när det blir klart, än så länge inga större missöden i varje fall (*ta i trä*). Jag tar väl och lägger upp en bild på resultatet under veckan som går. 

I morgon är det Valborg och alla elever har studiedag! Ja, ni läste rätt - studiedag! De flesta lärare har ledigt på klämdagar, men det hade man missat i Malmö och därför ska vi sitta på föreläsning hela dagen. Vi får i och för sig OB-tillägg, inte ofta man får det som lärare faktiskt, så det blir ju en ny erfarenhet. Jag kan väl tycka att det hade varit vettigt att få använda den där dagen till att fixa med allt pappersarbete som man inte hinner med, men jag har kanske smittats av mina äldre kollegor som börjar tappa sugen och inte är lika positivt inställda till arbetsbördan som vi yngre är. Vi som är tacksamma för att vi har ett vikariat på ett år och som aldrig upplevt annat än att undervisning är sekundärt i skolan. Jag undrar om jag smittats, eller om jag bara börjar bli äldre och mer kritisk per automatik? Läskigt det där. 

Hej och hå vad klockan plötsligt tickade på. Bäst jag slänger mig i soffan och spelar lite Wordfeud innan det är dags att sova. Så so long, farewell, aufwiedersehen, goodbye! (åh, vad sugen jag blev på att kolla på Sound of Music nu!!) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar