söndag 15 april 2012

*host*

Här har ni en sjukling som hostat sig igenom de senaste två nätterna. Det river gött i lungorna och halsen är helt förstörd. Men det är i alla fall helg, det är alltid nåt.


Veckan som gick var riktigt tung. Ett misstag gjordes på jobbet och det är väl jag som mentor som är ytterst ansvarig,  men det var en ytterst otrevlig förälder som kontaktade mig. Den där eleven är riktigt sneaky. En historia i skolan, en annan hemma, och föräldrar som dömt ut skolan på gamla meriter, så det går liksom inte att vinna. Att säga att jag inte ser fram emot utvecklingssamtalet som är lagt till på fredag är en mild underdrift. Jag känner mig inte alls bekväm utan har bett en kollega vara med så att jag inte ska sitta själv med föräldrarna i fråga. Det är tur att man har en mycket bra rektor som backar en när det blir så där.

Idag kommer mamma och pappa på lunch. De har varit i Las Palmas i två veckor, men det har känts som en evighet! Ibland går det visserligen lätt två veckor utan att vi ses, men just att inte kunna ses, gör att det känns extra länge.

Hemma är det rörigt som tusan. Möbler saknas och ska byta plats, och i "datorrummet" är det i princip tomt. Det är egentligen så att vi bor för stort. Faktiskt. 135 kvadratmeter på fyra personer... Vi behöver hjälp med att få det hela hemtrevligt och mysigt, men är samtidigt inte helt sugna på att betala vad det kostar. Så kan det vara.

Sedan jag skaffade min iPhone har jag typ inte öppnat datorn. Det är sjukt egentligen. Kameran har jag inte heller rört på den tiden. Istället tar jag bilder och lägger upp med Instagram. Som en bilddagbok, men mycket smidigare! En del som lägger upp bilder där är helt otroligt duktiga, andra bilder är rent skräp. Själv känner jag att jag just nu hellre tar bilder av vardagskaraktär av sämre kvalité, än att inte ta några bilder alls.

En annan sak som jag slutat med är att scrappa. Scrapbooking var riktigt kul under sådär 5 år. Nu är jag inte intresserad alls längre. Jolin vet inte om det än, men när jag fixat bättre förvaring i det som ska bli pysselrummet, ska hon få alla mina scrapgrejer. Hon kommer säkert vara med kreativ med dem än jag är.

Det var min lilla söndagsuppdatering av livet i allmänhet.
Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar