tisdag 1 maj 2012

Inspiration som tar död på orken

Igår var vi lyckligt lottade och fick äran att arbeta på årets första riktigt varma, fina, soliga dag. Det luktade sommar i luften när jag begav mig till föreläsning klockan halv åtta på morgonen och jag kände mig rejält bitter över att behöva jobba en klämdag.

Föreläsningen som var riktigt bra och inspirerande fick mig att glömma mina föresatser att spela wordfeud en hel dag, men den fick mig också att bli totalt utmattad. Det finns så mycket man skulle kunna göra för att få elever mer entusiastiskt inställda till skolan och sitt eget lärande, men skolan som organisation är så otroligt tungrodd. Vem orkar i längden? Jag fyller 34 år i år och tänker varje år - vad kan jag göra istället? Detta året har det tagit längre tid innan frågan dykt upp eftersom jag jobbar på en sån bra skola, men den finns alltid i bakhuvudet. Finns det ens något annat för mig där ute? Kan jag egentligen någonting av värde?

Tur att det snart är sommarlov - det bästa argumentet för en trött lärare att fortsätta med sitt yrkesval...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar