fredag 20 april 2012

Massmöten

Min dag igår:
lektion, möte med rektor, utvecklingssamtal, lektion, lunch, lektion, lektion, utvsamt, utvsamt, utvsamt, slut!
Man får skylla sig själv när man bokar in så många möten på en dag, det första var dock inte min idé och ibland får man ta saker som är akuta. Det är väldigt skönt att veta att man har rektor på sin sida och att man alltid har stöd från henne. Det är i alla fall så jag uppfattar det - att jag har stöd. Men det kan ju i och för sig bero på att jag inte gjort något fel i sammanhanget, och då ska man också få den supporten. Ibland undrar man varför man blev lärare. Så liten del av min tid som egentligen går till undervisning. Idag börjar jag egentligen inte förrän klockan 11 men ska ta bussen alldeles snart för att hinna åka till soc för att hinna med ett möte innan jag börjar.

Fast. Sedan har man utvecklingssamtal som är väldigt positiva, där man får mycket beröm av föräldrar, och det ger en kraft att fortsätta. Min kollega hade dessutom utvecklingssamtal igår med en av våra gemensamma elever, en som jag inte trodde gillade mig och mina lektioner alls eftersom de nog kan vara lite flummiga ibland. Hen sa dock att han tyckte att det var roligt på engelskan, att han tyckte att jag var en bra lärare och att vi gjorde roliga saker. Vilken oväntad, rolig feedback! Lite mer kraft.

Och i kväll ska jag träffa görlsen och ha en NKOTB-kväll. Shit vad jag ser fram emot att få kicka back lite, flamsa och tramsa och inte tänka på sura föräldrar och annat sånt tjafs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar