söndag 22 april 2012

Yo wzup?!


Igår var vi hemma hos mamma och pappa eftersom pappa fyllde år. För en gångs skull hade vi tagit bussen dit eftersom vi var på konsert med Bröderna Lindgren i stan först. Det var riktigt bra och ungarna gillade det skarpt. En riktig konsert, med ett seriöst band och riktig musik, fast liksom för barn. Och vuxna. Super! Så trots att jag var (lite) anti före får jag ge med mig och säga att min karl har rätt bra idéer för sig ibland ändå.


På vägen hem, när vi skulle byta buss, visade det sig att det var en kvart tills nästa skulle gå. Vi bestämde oss för att gå hem istället eftersom vädret var så fint. Vi gick via kyrkogården (där vi hittade gravar från 1700-talet - rätt coolt!) och Jack som lärt sig på dagis att man ska slänga skräp och har haft plocka-skräp-dagar på dagis, plockade friskt halva vägen hem. Halvvägs var vår medhavda plastpåse full så då slutade vi plocka (tack och lov) och resterande vägen hem gick lite snabbare. 

Idag har det varit slapp söndagmorgon, sen gav jag mig ut för att gå med syrran en sväng. Givetvis började det regna, och några bra skor att gå långa motionssträckor i har jag egentligen inte heller, så det blev lite kortare än jag tänkt mig, men det gör inte så mycket. Om två timmar ska vi befinna oss i Malmö för buffé och bowling med syster och bihang, så egentligen borde jag nu avsluta här och hoppa in i duschen.... 

1 kommentar:

  1. Här har det hänt mycket! F'låt jag inte varit och kommenterat på länge...bara...you know. *suck*

    Gillar den här svart vita bilden grymt! Ser ut som nåt man skulle se på en album cover, el. dyl.

    Skönt att läsa nedan att du har ett sånt bra stöd på jobbet...sånt räcker långt att göra att man trivs i sin arbetsplats. O, trots idioterna måste det vara glädjande att åxå få positiv feedback från oväntade ställen :)

    Tusen tack för gratulationer...man får hoppas att nästa år blir bättre, men sorgligt nog börjar jag inte ha några förväntningar när det gäller gubben :P

    Hoppas Malmö buffé och bowling blev succé!

    SvaraRadera