söndag 8 april 2012

Biobesök

Så jag har ju då höjt Hungerspelstriologin till skyarna, och när filmen kommer ut vill man så klart se om den håller måttet. Det är inte helt lätt att komma iväg och titta på bio med Patrik, som också ville se filmen efter att slutligen tagit sig igenom boken, och under påsk verkar många vara upptagna med familj och annat skrafs, så sällskap gick inte att uppbåda. Jag gick därför på bio själv idag, för se den måste jag ju! När jag var iväg och pluggade på Malta gick jag på bio 15 gånger på 13 veckor, de flesta av gångerna gick jag själv. Det är så skönt att bara sätta sig i en salong och njuta av en film alldeles själv, fast det känns mer ovant och ovanligt att folk gör det här i Sverige.

Hur som helst. Filmen. Förhoppningarna var skyhöga och jag blev - för en gångs skull - inte besviken! Filmen hade allt som boken hade och jag är så glad att de valt att ta (för mig) okända skådespelare i huvudrollerna. Trots att jag ju vet hur det slutar kunde jag inte låta bli att lipa lite både i början och i mitten, och jag hoppade högt precis där de ville att jag skulle göra det. Kort sagt - succé! Vilken skillnad mot Twilight-filmerna som föll så totalt platt, där jag irriterar mig på de superkassa skådisarna. (det känns ju oundvikligt att man jämför de två, trots att det enda de egentligen har gemensamt är att det är ungdomar i huvudrollerna)

Jag har alltså egentligen bara två saker att säga.
1. Läs böckerna!
2. Se filmen!!!

Trailer på youtube: Hunger Games.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar