söndag 9 oktober 2011

Wow vilken lördag!

Så igår var nog en av de bättre lördagarna vi haft på länge. Vi åkte iväg till stugan så att vi var där vid tiotiden, pysslade inomhus ett par timmar, lagade mat, käkade och diskade (med vatten kokat på spisen eftersom vi inte har slagit till olja till värmepannan och därför inte får varmvatten), sedan krängde alla på sig utekläder och spenderade tre timmar på tomten. Patrik krattade, och det gjorde vi andra också i början, men det blev lätt lite enformigt, så Jack och jag letade skatter och Jolin klättrade i träd. Sedan sågade jag ner lite grenar i förberedande syfte - det finns ett perfekt ställe att sätta upp lite enkla gungor på nästa gång vi kommer upp. Den ena avsågade grenen blev perfekt för ungarna, vi hittade rostiga verktyg och gamla spikar att fiffla med en timme eller så.
Vi for hem lagom till klockan var sex och då kom syrran och skulle passa ungarna medan jag och Patrik åkte och plockade upp mamma och pappa för en tur till Malmö och Eldkvarn-konsert. Jag erkänner - jag har aldrig lyssnat på Eldkvard direkt, men eftersom jag blev lite kär i Pluras låtar under Så mycket bättre tyckte jag ändå att det kunde vara värt ett försök. Under veckan som gått har jag försökt lyssna på Eldkvarns best of, och visst finns det låtar som jag gillar (Ta min hand, t.ex.) men i ärlighetens namn är min favorit ändå Kärlekens tunga - med September! Jaja, gubbarna kunde spela och även om man inte riktigt hör vad Plura sjunger alltid, så gillar jag hans röst. De gamla låtarna är lite sådär romantiska, en svunnen tid, liksom, som inte existerar längre. De nya låtarna, som var från den nya skivan som inte kommit ut än, var riktigt bra, tycker jag.  
Är Eldkvarn något jag vill titta på igen? Njaaa. Men jag hade riktigt trevligt igår, och vilken dag det var! Från lugnet på landet med familjen, till konsert i storstan med maken. Overkligt att det går att trycka in båda på en dag!

(Och jag ber om ursäkt å min mobilkameras vägnar. Jag är verkligen inte nöjd med den och ska byta telefon när abonnemanget går ut. I juni.)

2 kommentarer:

  1. Underbart! Äääälskar den bilden på J&J :) Kul ni hade det så trevligt :) O, va jag e avundsjuk att ni har en EK! De växer inte så bra här uppe...så de e ganska sällsynta. Skulle så gärna vilja ha... :D Skoj med gungor...ser fram emot 'gung bilder'!

    Trevlig vecka, vännen!

    SvaraRadera
  2. Vad fin trädgård och hus!!! Är lite avundsjuk!

    SvaraRadera