måndag 10 oktober 2011

Mina älsklingar!

Mina söta små barn, de kan verkligen om de vill!
Dagis var stängt idag. Och skolan. Och fritids. Så ångestladdad tog jag med mig barnen till jobbet. Jag hade kanske kunnat ta ledigt, men det råder verkligen brist på vikarier så det känns inte som att det är läge för ledighet (hör ni det alla i Malmö-regionen som vill tjäna lite extra cash på min fina skola - det finns vikariejobb att få!).

Vi kom till jobbet 7.30 och åkte därifrån 16.30. Jag stålsatte mig, men med god hjälp av snälla kollegor (Jack ville t.ex. inte vara med på niornas svenska, så han fick följa med min ena kollega ner i datasalen och satt och spelade Bolibompa när hennes klass jobbade) fixade det sig hur bra som helst ändå! Kex, vindruvor, färgpennor och utskrifter att färglägga, men framförallt elever som tog hand om dem, skojade, var snälla och ville klappa och kramas...

Bara mamma som är totalt slut efter att multitaskat till max. Jag längtar till jobbet i morgon, och att bara vara lärare och inte mamma samtidigt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar