onsdag 12 oktober 2011

Brrr!!

Det är höst. Det är kallt. I don't care!
Jag älskar mitt jobb! Har jag sagt det förut? Jag älskar det! Mina elever är så bra, det är roligt att jobba med dem och att få lära dem saker, även om mycket tid går åt till onödiga diskussioner om allt möjligt! I love it!


Patrik fyller 35 år på tisdag och han har bokat in oss på en hotellnatt i Köpenhamn. Han föreslog att vi skulle kolla in något av slotten som vi inte hann med när vi var i Byen i våras med barnen, och det ser jag jättemycket fram emot! Vi ska sova på hotell lördag till söndag (22-23), och på söndan sen ska vi träffa päronen, barnen och syrran med sambo i Malmö och käka buffé på Big Bowl och sen bowla lite. Vilken födelsedagshelg! Det är ju nämligen så att jag fyller år på helgen där, så det blir ju även lite mig vi firar... (men vad jag ska kunna ge honom i present, det har jag ingen aning om!!!)

Life is good, alltså (*knock on wood*), men en sak saknar jag just nu: En bra bok att lyssna på! Jag började på Spill av Sigrid Combüchen förra veckan men när jag lyckats åka både till och från jobbet (=en timmes lyssnande) utan att fatta vad boken gick ut på, gav jag upp. Så tråkig! Sedan har jag bara tappat lusten helt. Istället här hemma har jag börjat läsa första Harry Potter-boken på engelska. Jag har läst den på svenska redan för tio år sen, och tyckte inte alls om den. Men nu har jag en elev som insisterar på att jag måste ge den en ny chans, så då gör jag det. Vi har ju i alla fall fem av böckerna hemma, så då kan jag lika gärna läsa dem, tänker jag. Lagom hjärndött men inte särskilt stimulerande.
Snälla tipsa om en bra bok!!!

3 kommentarer:

  1. Du behöver inte ge mig något!

    SvaraRadera
  2. Vilken fantastiskt Bild! Var är den ifrån?

    Vad för böcker gillar du annars?

    Och det är nog bäst att jag inte säger ngt om saker att ge bort ;)

    SvaraRadera
  3. Patrik - klart jag måste! :-)

    Jerker - tack! Vi var på Malmöhus i somras och tittade på lite olika utställningar. Det här var en jättestor vas med en drake ringlande runt, som har blivit lite editad för förstärkning av färgerna. Böcker.. Jo, jag läser ju rätt mycket olika, är det bara rätt dag så funkar det mesta. Problemet är att jag måste hitta dem på ljudbok. Vanliga pappersböcker har jag massor som jag vill läsa, men jag måste då vänta till höstlovet...

    SvaraRadera