torsdag 24 maj 2012

Hit me baby, one more time!

Det kan väl ändå inte ha undgått någon att det är helt okej att slå lärare, enligt domstol? Hade vi varit "privatpersoner" i skolan, hade misshandelsfall av kaliber bli sparkad i magen och hotad till livet dömts mycket hårdare, men nu är vi ju bara lärare, och vi ska tåla att utsättas för lika mycket som en polis och en väktare.
Titta på klippet, om ni inte tror mig. 

Själv har jag absolut upplevt att det hänt saker i skolan som gjort mig rädd. Som den gången jag gick emellan när en äldre elev gick på en yngre utan anledning. Den äldre eleven var känd för att vara aggressiv och puttade mig, så egentligen borde jag kanske bara ha tittat åt ett annat håll, men nu är jag ju så dum att jag tycker att elever inte ska utsättas för våld på sin arbetsplats, och då får man ta lite knuffar. Även om man råkar vara rätt så gravid i sjätte månaden.

Sjukt, säger jag.

Detta hände inte på IV-programmet där det annars samlas ungdomar av det tuffare slaget, vill jag tillägga. Inte heller var på min nuvarande skola. Som jag förresten ska vara kvar på även nästa år, då jag fått förlängt vikariat. (Yiha!!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar