söndag 6 maj 2012

Klar!

Jag skrev ju i förra veckan om att jag hade påbörjat ett projekt för att få ordning i vår hall. Jag höll på att bli tokig av allt som bara samlades i högar framför dörren!


Nu är jag klar (som några säkert redan sett på FB) och jag kan konstatera följande: Efter att ha varit på IKEA idag för att införskaffa den skoförvaring/bänk som syns på sista bilden, och då sett den klädhängare som inspirerade till bygget, så är jag mycket nöjd med att jag byggde min egen för den på IKEA var verkligen FUL. Dessutom kom jag undan med 460:- istället för 499:- eftersom jag återanvände en del saker som jag hade hemma redan, nämligen hyllplanet, konsolerna och S:en (alla köpta på IKEA för mindre penningar för många år sedan). Och när vi var i stugan igår hittade jag dessutom en gammal registreringsskylt som nog suttit på en Volvo PV. Jag tog hem och skrubbade av den, och trots att det saknas en bokstav är jag väldigt nöjd med hur bra den passade på mitt ommålade Bauhausstaket. Till och med ungarnas val av "diamant"knoppar passade bra in!


Allra sist jag kan tillägga att jo - det ÄR mer tillfredsställande att bygga saker själv, även om det ibland tar lite längre tid! Jag vet inte om ordningen kommer bli bättre, men det faktum att jag idag, 6:e maj, dessutom plockade bort vinterkläderna, hjälper garanterat till.


Och vi är alla ganska nöjda, faktiskt.


Tjingeling!

2 kommentarer:

  1. Snyggt, det är alltid kul att göra en egen variant av något man sett oftast blir det ju mkt mkt snyggare

    SvaraRadera