tisdag 27 september 2011

Min egen kandidat

Flitig som en myra, right?

Ja, det får man i alla fall vara om man är smart nog att ge tre skrivuppgifter till en klass med nior. Det skrivs och skrivs och skrivs och fröken måste rätta så ögonen blöder. Men jag klagar inte, märk väl, för att gå från noll till hundra var ungefär så inspirerande som jag önskade i våras! Rektor är dessutom nöjd och önskar få ha mig kvar längre än till sommaren, detta meddelade hon förra veckan och det känns ju inte helt fel! Sedan om det blir så eller inte, är en senare fråga.

Dessutom ska den här läraren få en lärarkandidat som ska följa med som en skugga lite till och från under terminen... Jag med en kandidat!?! Cirkeln är sluten, jag är numera så vis att jag kan sprida mina kunskaper bland yngre förmågor *host host*. Jag funderar på om det kan vara lagligt att sätta kandidaten på att sortera mina pappershögar efter ämne och årskurs, eventuellt även tema och lektion. Inte? Nä, lika bra det, för så fort jag städar bland mina högar försvinner mina papper och jag hittar ingenting.

På fredag får vi nycklarna till stugan!!!! Patrik jobbar i helgen, men jag ska ta med mig ungarna och åka upp på söndag och kolla läget. Det ska bli väldigt spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar