fredag 16 september 2011

Första gången

Idag är första gången på hela veckan som jag öppnat locket till min egen dator för att kunna se saker i ett lite större perspektiv. I skolan har jag suttit vid datorn för att arbeta, annars använder jag mobiltelefonen. Men bilder som denna är svåra att se ordentligt i mobilen, och eftersom det är en fantastisk bild fick jag ta och gå in på datorn en sväng nu när barnen är lämnade och jag har en timmes egentid innan det är dags att bege mig till jobbet.

Har jag förresten talat om att jag har världens bästa schema? Visst jobbar jag länge varje dag, men eftersom pendlingstiden är kortare kommer jag ändå hem i ganska okej tid. Onsdagar och fredagar har jag sovmorgon och har tid att lämna barnen i skolan/på dagis innan jag behöver bege mig, och det är faktiskt guld värt! Har jag nämnt att jag älskar mitt jobb också? Det gör jag.

I helgen ska vi ha ett litet kalas för Jack som fyller 3 år nästa fredag. Vi ska också ha kalas nästa vecka. Det är lite tråkigt att det blir splittrat, men han är ju inte så stor och har inte så många vänner än, så det är mest därför. Nästa år blir det nog mer hoola baloo kan jag tänka.

Just det. Har jag sagt att Jacks dagis är världens bästa? De är inte så många barn än eftersom kommunen inte gjort någon vidare reklam för bussarna, och det tycker jag är bra för Jacks del eftersom han trots allt är lite liten än så länge. Han lär sig rutinerna och när det fylls på med fler barn så kan han redan saker som han sedan kan lära sina kompisar. Bussarna är inredda så att de är som rullande förskoleavdelningar, alla har sin egen plats med egen bilstol och krok och låda. Torkmöjligheter för kläder och värmeskåp för maten... I stort sett varje dag åker de ut i skogen och lär sig nya saker, utforskar, bygger kojor, plockar bär.... Eftersom Jack länge har pratat om att han vill ha en pilbåge när han fyller år var gårdagens tema att alla skulle få göra varsin pilbåge och varsin pil. Jack målade sin blå och den har legat och torkat över natten. Idag när jag lämnade honom provsköt vi den ett par gånger och han var sååå stolt och nöjd! När de åker iväg till Skrylle idag ska de grilla korv. Jag är så väldigt, väldigt glad att han får uppleva allt detta, och med den snälla, entusiastiska personal som jobbar där med.

För övrigt är en av mina äldsta och bästa vänner hemma från USA och hälsar på hos sin mamma ett par veckor, så jag har äntligen fått träffa hennes bebis, och hon har fått se barnen för första gången på tre år. Faktum är att när hon var hemma sist var jag 1. gravid på övertid, 2. nyförlöst. Rätt skönt att ha barn som går själv nu, kan jag tycka, samtidigt som en rund och go liten bebis inte är fy skam det heller.

Och ja! Efter Jacks kalas i morgon ska jag och en kompis kolla in ett nytt Roller derby i Malmö! I'm hooked!

2 kommentarer:

  1. Va kul att höra att både arbetet och Jacks dagis går så bra!!! Underbart att höra du trivs där du är och att du e så nöjd och glad...det är du värd!!!

    SvaraRadera
  2. Hur trivs Jolin i skolan och på fritis då?

    SvaraRadera