måndag 26 september 2011

Howdy, matey!

I fredags fyllde Jack tre år. Det känns som "Oj, redan tre år?!" och "Inte mer än tre, han som är så stor?!". Lite blandat, med andra ord. Födelsedagsveckan (för vi har haft tre kalas!) har gått i sjöröveriets tecken. Jag har lyckats göra en tårta som såg ut som en skattkista, och fast den inte precis blev som jag hade tänkt mig så var barnen klart imponerade. Skönt att de inte är stora nog att genomskåda när saker blir fel! Figurerna gjorde jag och syrran av sugarpaste den helgen när Patrik var med ungarna i Västerås. Pilligt, men kul!


I fredags hade jag mina vänner och deras två barn här. Surrealistiskt, har jag sagt det förut? Att vi, som varit vänner sedan gymnasiet och numera finns på olika ställen i världen, sitter här hemma hos mig och äter mat med våra barn. Helknasigt. Att det var Jacks födelsedag blev mer en ursäkt att träffas en stund och låta barnen leka lite. Cecilia åker tillbaka hem till Las Vegas i morgon och det var nära att jag hade ett litet sammanbrott när jag sa hejdå i lördags. Att jobba och ha barn gör att det är så mycket svårare att umgås obehindrat alla tider på dygnet så vi har träffats mycket mindre än jag skulle önskat. Jag hoppas att det inte dröjer tre år till nästa gång...



(övertrötta barn och dåligt ljus gav en dålig bild, men nu finns vi i alla fall förevigade!)

1 kommentar:

  1. Blir klart imponerad av tårtan jag också!

    Vad härligt att ha vännerna på besök, men trist när dom bor långt borta.

    Roligt att ha bilder från olika år.
    Måste bli en tradition.

    SvaraRadera