söndag 6 februari 2011

Tema52: #2 - Resa

Att resa i Lund brukar ju innebära att man tar sig fram via cykel eller buss. Om man ska inom stan, vill säga. Annars är det många resor som börjar vid stationen. Man tar sig smidigt till Köpenhamn på under timmen, och jag, jag pendlar ju varje dag till Helsingborg. Därför var valet för dagens tema inte allt för jobbigt.


Jag passar också på att tacka för feedbacken på förra veckans tema. Jag håller med om att "krafset" där nere störde, när jag väl lade märke till det. Jag går ju förbi Stadsbiblioteket varje dag så jag var lite hemmablind. Det är därför det är så bra att andra tittar på bilderna med ett kritiskt öga.

9 kommentarer:

  1. Kul tolkning! Gillar 'suddet' där tåget susar förbi...wow! Och, mönstret på golvet är jättefint, liksom en ram för bilden. Som konstruktiv kritik, skulle jag gärna att 'LUND' hade skarpare fokus...möjligt försvann skärpan under resizing (det händer mina bilder ofta), men det är en grej som stör mitt öga, hur som helst. Men, fint gjort, helt klart! <3

    SvaraRadera
  2. Oj, jag som trodde att alla tåg stannar i Lund!?
    Helskön känsla i bilden. Det enda lilla är det lilla att det känns utbränt i klockan och Lund texten. Om det är möjligt att fixa det är nog tveksamt!
    Ja visst är det en spegling, min bild.Eftersom min "stora kamera" lade av på resan tog jag fotot med min lilla kompakt. Det är lite mer tur och otur hur det blev.
    Ha det gott och tack för kommentaren!

    SvaraRadera
  3. Vilken fart i bilden! Vet inte vad det är med mig idag men jag saknar människor på denna bilden också, en hel hop småspringande känner jag.

    Häller helt med dig att det är bra med kritik, andra ser det man själv inte ser.

    Med denna bilden hade jag kanske velat se mer av tåget en "panorama" bild som var långsträckt, vidvinkel men beskuren bredd men ej hög.
    /MB

    SvaraRadera
  4. En känsla att livet rusar på för snabbt. Det gäller att hålla tiden.

    Jag skulle vilja ha skärpa i ordet Lund,Annars spännande bild.

    Må så gott.//Lissen

    SvaraRadera
  5. Funkar. Sköna färger i den här bilden.
    Lite mera skärpa på Lund, men annars en klockren bild.

    SvaraRadera
  6. Läcker bild, gillas mycekt - fart och fläkt. Som tidigare nämnts lite mer fokus på Lundskylten kanske. Och eftersom jag är så förtjust i symmetri så hade jag kanske sökt lite mer sådan i kompositionen. Men en verkligt snygg bild!

    SvaraRadera
  7. Den där stationen har jag varit på några gånger, men jag känner inte riktigt igen mej. Var är alla människorna??? :-)

    Instämmer med vad övriga har sagt om Lund-skylten, och hade nog velat ha lite mer skärpa på allt som står stilla i fotot, för att ytterligare öka kontrasten mellan det och tåget i rörelse.

    Åh, vad jag plötsligt börjar längta efter sommar och länstrafikens sommarkort - vill ut och tåga igen!!! :-D

    SvaraRadera
  8. Häftig bild! Har många gånger haft tanken att ta med mig stativet och bege mig till tågrälsen. Underbart med den rörelseoskärpa som man får i bilderna! Får se när jag blir färdig till det...

    Håller med om att bilden hade vunnit på att Lundaskylten var skarpare. Kanske hade jag även önskat att bilden var tagen mer "rakt framifrån" så att stolparna var lika långt från kanterna på bilden för att få den riktiga symmetrin som Nollan pratar om. Men det är en väääldigt liten petitess i det stora hela! Gillar bilden starkt!

    SvaraRadera
  9. Urläcker bild! Den här tycker jag verkligen om, det skriker resa och fart om den! :D Jag håller med om en gnutta mer skärpa på Lundskylten, men i övrigt helsnygg!

    SvaraRadera