torsdag 24 februari 2011

Åh, jippi!

Jag fick just ett sms om att ett paket har kommit som jag har väntat på. Inte böckerna från adlibris, de kom häromdagen och nu ligger det inte mindre än tio böcker och väntar på att bli lästa. Nej, idag kom en sak som jag beställde för ett tag sen, som jag gått och varit sugen på sååå länge! En inredningsdetalj. Och jag är så sugen på att hämta hem den, men jag vet inte om jag orkar släpa ut barnen igen...

Vi har varit en sväng på Vattenhallen idag, innan P skulle till jobbet. Det var okej, J2 är för liten för att verkligen experimentera, J1 var eld och lågor för hon har varit där med dagis och ville visa oss allt hon lärt sig. Det enda som drog ner var att vi kom i tid till "åskshowen" som visade sig vara en (iofs rolig - om man är vuxen) äldre herre som pratade föreläste om hur åska blir till. I närmare 40 minuter! När majoriteten av publiken består av barn under 10 år kan man tycka att det skulle funka att göra "showen" lite kortare. Men nåja, då vet vi det till en eventuell nästa gång.


Att göra jättestora bubblor med sig själv inuti var ju förstås coolt! 

3 kommentarer:

  1. Nu gjorde du mej så nyfiken vad du skickat efter.
    Vad kul att åka på utflykt med barnen,helst om man har barnasinnet kvar.

    Läste förra inlägget, smart att ligga före i fotoutmaningen. Gör inte jag,borde kanske planera bättre.

    Blev nyfiken hur du uppfattade mej :-)
    Men du har rätt i att man får inre bilder.

    Kram Lissen

    SvaraRadera
  2. Nu tycker jag, och har alltid tyckt, att ni är väldigt söta båda två. Men era barn är fan ännu sötare! Tyckte mkt om den här bilden!

    SvaraRadera