onsdag 9 februari 2011

Det ställer till det

Tro för allt i världen inte att jag klagar nu, jag säger bara att det ställer till det, inget annat. Ja, att det inte finns någon snö kvar i Lund, alltså, eftersom nästa veckas Tema52 är Vinter. Det ställer som sagt till det lite, men jag har spanat lite idag för att kunna fixa en bild i morgon, innan det är alldeles för sent. Jag gillar verkligen den här utmaningen eftersom man får tid att planera sina bilder lite mer än det gick att göra när man var tvungen att slänga upp en bild om dagen. Att dessutom få kreativ feedback är toppen! Jag har omsatt lite av kritiken idag och tänkte lägga upp lite bilder så småningom. Just idag orkar jag helt enkelt inte ta upp kameran ur väskan och lägga över bilderna.


Jag hade medarbetarsamtal idag. Före jul meddelade jag (ju) att jag inte ville jobba kvar efter den här terminen, och även om rektorn förstod det ville han ändå sondera terrängen lite, kolla om det inte kunde vara så att jag kanske ville köra bil till jobbet (vilket jag inte vill eftersom det kostar minst tre gånger så mycket), eller om jag kanske skulle ångra mig om jag inte fick nåt annat jobb. Fast det kommer jag inte göra, för jag har bestämt mig för att om jag inte får ett annat lärarjobb som ligger närmare, så kommer jag ta vilket jobb som helst ett tag. Jag tror i alla fall att jag kommer kunna få väldigt bra referenser av rektorn, eftersom han idag gav mig mycket fint beröm. Han sa att både han och kollega SB (som är hans högra hand numera) har lagt märke till att jag är väldigt duktig, och att även om jag har mycket kvar att lära än (det är ju bara mitt fjärde år jag undervisar), så har jag potential att - håll i er - inte bara bli en bra lärare, utan en mycket bra lärare. Det värmde faktiskt. Och så fick jag smaka lite isländsk lakrits med, bara en sån sak!

2 kommentarer:

  1. hah...kanske den enda gången där finns en viss fördel att bo kvar i (förevig) vinter ;D

    Underbart du äntligen fick väl förtjänad beröm! Det e du värd <3

    O, hur smakade isländskt lakrits??! Var det mycket annorlunda från svenskt?

    SvaraRadera
  2. Härligt med beröm, sträck på dig och var stolt *kram*

    SvaraRadera