söndag 13 februari 2011

Sportiga söndag

Oj, vad mycket tid jag hade till pysslande igår! Det blev liksom lite overload och det blev inte mycket gjort. Det var likadant för många andra, särskilt sådana med barn, som inte haft så mycket tid att pyssla de senaste åren. Plötsligt, massor med tid! Själv scrappar jag bäst under press och att ha nästan ett helt dygn till mitt förfogande gjorde att det, som sagt, inte blev så mycket gjort. Men kul var det! Och att säga att jag är sugen på att scrappa idag är verkligen en underdrift, det suger massor i scraptarmen!


Meeeeen, idag är det sport som gäller. Jag tog med mig J1 till Nova och shoppade loss på 45 minuter. En sport-BH för 250:- och ett par gympadojor för 199:-. Jag har aldrig påstått att jag bryr mig om märke, vilket väl känns rätt uppenbart vid den uppräkningen. För mig, just nu, är det två saker som gäller: 1. priset. 2. att sakerna ska användas max en gång i veckan. Det går liksom inte att spendera stort då.


Så idag ska det då äntligen bli av! Lite badminton med pappsen. Det var väl på tiden att (framförallt) jag får tummarna loss så att jag kan inviga min julklapp nångång.

Och hallåja! Nu är det bara fem arbetsdagar kvar till sportlovet! Hur sportig jag tänker vara då återstår väl att se... Titta gärna in vid sjusnåret igen, då det är dags för veckans temabild, nämligen Lund i vinterskrud. Ute är kallt med strålande sol, och, nä, ingen snö :-D

1 kommentar: