tisdag 1 februari 2011

Hemåt nu då.

Jag bor i en stad där man måste boka bord en tisdag klockan fem för att vara säker på att få en plats. Nu hade vi inte bokat men hade tur och fick ett bord ändå, men om man vill vara säker ska man inte vara spontan. Det var hela familjer med flera generationer, barnfamiljer, par och vänsällskap. Jag är förundrad. Vad gör de ute på restaurang en vanlig tisdag? Fast det är klart.. jag var ju också ute en vanlig tisdag..

Min vän bor i Malmö. Hon jobbar i Lund och är tokig! Hon CYKLAR till och från jobbet!! Wh-ooo-t?!! Hon resonerar som så att hon inte orkar ta sig iväg till gymet när hon väl kommer hem och har satt sig ner i soffan, så det är bättre att klara av motionen innan man packar ihop. Smart tänkt, men w-ao-w!

Sedan jag gick in på restaurangen för 2.5 timmar sedan har det börjat regna underkylt, det har frusit på en tunn hinna och Jag kunde knappt ta mig via kullerstenarna till bussen. Hittills har jag sett två personer hålla omkull med sina cyklar. Mindre kul väder, med andra ord.

Kör försiktigt, där ute!

1 kommentar:

  1. Jag har också en polare som cyklade den sträckan när han pluggade i Lund och bodde i Malmö, 2,5 mil el nåt sånt + att min arbetskamrat cyklar en mil till jobbet varje dag. Lite väl jobbigt, i synnerhet nere hos er där det blåser hela jävla tiden...

    SvaraRadera