onsdag 23 februari 2011

Just det ja, en rubrik!

Idag träffades syrran och jag för att fotografera lite. Vi missförstår varandra ganska mycket nu för tiden, så det blev att jag fotograferade och hon gjorde det inte. Tanken var också att jag skulle försöka mig på några bilder till Tema52, de som handlar om dödssynderna... Och att syrran skulle stå modell. Meeeeen det var så *beep*in' kallt ute så det blev att vi gick in i Domkyrkan och värmde oss lite. Där inne har jag inte varit sedan vi flyttade hem igen, vilket betyder att jag inte haft ett ljusstark objektiv till förfogande förut. Nu har jag ju det (mitt 50mm, 1,8) och det var riktigt kul att fotografera detaljer!


Vi hade stämt träff med P och barnen på Botan när de öppnade klockan tolv, så vi knallade dit i snökaoset (jaja, det var några flingor bara, men ni vet hur det är - snö i Skåne = kaos). Varför har vi inte varit där innan med barnen, kan man fråga sig..?! Man är dålig på sin egen stad, det är ett som är säkert. Jag har för mig att vi var där när J1 var ett år eller så, men det var ju ett tag sedan. Det är gratis att vandra runt i växthusen och där inne är ju hur mysigt som helst. J2 tyckte väl mest om att öppna och stänga dörrar, men bara han roar sig på nåt sätt så spelar det väl inte så stor roll. Min kamera gillade inte så mycket att gå från några minusgrader till trettio plusgrader på två sekunder, de flesta bilderna immade igen. Vilket ju också är en effekt, i och för sig.


Här hemma har sedan resterande dagen, då syrran och P försvunnit på varsitt håll när klockan närmade sig tre, bestått av att dra fram allt som jag så duktigt plockade undan igår. Why even bother? Faaaaast. Vi har haft det rätt mysigt faktiskt - lekt med lera, bakat scones, tittat på Buzz och läst en massa sagor innan läggdags.

Och nu, nu är det min tur att göra nåt för mig. Jag har börjat på en bok som verkar bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar