söndag 6 februari 2011

Ingen energi kvar

Förtog jag mig igår eller? Skulle väl inte tro det, men idag känner jag mig helt dränerad på energi. Det kan bero på att jag känner mig allmänt förkyld och att halsen känns som ett sandpapper. Det är nog den värsta typen av halsont, tycker jag. När man liksom har ont, då kan man leva med det, men när det inte gör ont utan det bara är obehagligt och jobbigt, då tycker jag att det är värre.

Bilden är från Regionmuseet i Kristianstad. Jag vet att jag sett ett inslag på TV om just denna skulptur, men kan inte komma ihåg varför!

Ungarna är inne i J1s rum och sjunger och dansar till minidiscomusiken. Det tycker jag är rätt trevligt faktiskt, eftersom det är lite Jackson5 också, inte bara barnmusik. Själv har jag just vikt ihop gårdagens tvätt och ska snart hänga ännu en maskin. Vi har inga grandiosa planer för dagen mer än att vi ska titta in till grannarna en sväng. Det hade inte tagit emot lika mycket om jag visste att det bara blev en sväng, men det är inte så det funkar. Man går in och så blir man kvar i flera timmar. Jag har inte någon lust med det. En timme, ja. Flera, nej.

2 kommentarer:

  1. Men, hallå! Inte kan man lägga upp en sån häftig bild utan att förklara den!!!

    SvaraRadera
  2. Hehe! Bildtext tillagd, men jag vet inte om du blev klokare :-)

    SvaraRadera