fredag 4 maj 2012

Bättre och bättre

Morgonen började inte på topp för min del, allmänt dåligt humör och stor ovilja att åka till jobbet. Så har det känts bra många dagar nu, och det verkar inte direkt vara på övergång.

Tur då att mina elever är så himla bra! Jag satt och räknade matte med två inför nationella matteprov nästa vecka, och de bad mig stanna kvar på rasten och fortsätta räkna med dem (fast jag i ärlighetens namn fattar väldigt lite... Men det är också en strategi att inte kunna för mycket utan låta dem förklara). Sedan har jag åkt med min elevensvalgrupp till västra hamnen i Malmö och fotograferat vatten och Turning Torso. De är roliga och uppskattar att vi inte bara är i skolan, vilket gör att det var riktigt kul idag. Det var länge sedan jag skrattade tills jag grät, faktiskt.

Så trots att jag började dåligt har jag nu tänkt att jag ska avsluta dagen på bättre humör!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar